grattis

Helgen e över o vi har vår sista lediga dag tillsammans innan John börjar jobba  jag, John o Lilly. I eftermiddag  kommer BVC på besök o det kunde inte komma lägligare, vi har nämligen vart förkylda o e fortfarande, både jag o John o i natt var det lilla Lillys tur att insjukna. Stackars liten som inte kan snyta sig... Så det har vart en ganska vaken natt i natt, som ni förstår.  Men när sköterskan kommer ska hon få ge lite tips på hur man kan lindra det så mycket som möjligt för henne.
Hoppas hon bara får det i näsan så att säga, så halsen slipper bli öm åxå... Just nu ligger hon o sover i sin babysitter iaf, hon har ju lite att sova igen stackarn.

Hela skocken var i lördags på marknaden jag skrev om o vi köpte bla en Babybjörn att ha lillan i på ryggen eller magen, två brallor o en munkjacka som alla såg helt nya ut. Fatta att plaggen kostade 15-20 kr/st o inte e nåt fel på alls. Hittade åxå ett kit från Esprit med lapparna kvar, helt otroligt så givevis slog vi till !!! Ska nu bara tvätta allt innan jag använder det även fast de luktar fräscht redan. Men jag var en runda på stan själv häromdan o shoppade loss på massa nya, söta saker till henne, så jag har nog lagt en o annan krona ändå ;) Det e farligt att vi fick en tjej, finn såå mycket fint!

Fick just ett mms från Jenny på deras lille pöjk som föddes i fredags. Hon som skulle fått en månad efter mig fick nu istället bara 10 dar senare eftersom vår prinsessa inte behagade komma ut i tid :) Så det kan bli....
Stort GRATTIS till henne o Linus iaf som just nu e på väg hem med lillen, som jag ännu inte vet namnet på. Jag gissar på att det blir en Tim...

Vi har, på tal om det bestämt namnen på vår dotter nu. Lilly Nanna blir det, Nanna efter min mormor... Lägg därtill bådas efternamn eftersom vi e lika envisa båda två.. :D Mitt namn e dessutom ett "taget" namn o eftersom vi bara e tjejer så kommer det inte föras vidare alls annars. Så då va det "problemet" ur världen o kuvertet igenklistrat...



Numera stolta föräldrar...


Nä nu ska jag fixa till mig o hoppa ur mina skitiga mysbrallor -tro det eller ej. Så inte BVC-barnmorskan tror vi e riktiga tajkon..

Kommentarer
Postat av: Hannah

Tack för de söta korten som kom på mailen. Krya på er! Kram

2008-09-16 @ 07:43:10
Postat av: Majsan

Hoppas ni mår ok! Väntar på kort! Kramar

2008-09-16 @ 08:22:35
Postat av: Emelie

känner igen han Linus, kommer han från Skåne? :) om inte, så har han nog en dubbelgångare!

2008-09-16 @ 20:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0