en månad

Det e sannerligen ingen semester att gå hemma om nån trott det.
Mycket faller på min lott..
 Idag har jag redan ringt fyra samtal om dopet o ska fortsätta med det..sitter just nu med luren i örat o hoppas få Försäkringskassan i andra änden snart åxå.. (är jag världens trögaste eller)
Sen till stan o byta en present vi fått som vi fick tre likadana av. Därefter e det formulering av inbjudan o typsnitt som ska bestämmas o jag kan inte hitta några prisuppgifter på sidan, märkligt nog. Har vi tur har jag nu iaf fått prällen att ha dop i kyrkan här utanför fönstret den dagen vi önskar, men de ska höra av sig imorgon tidigast, så innan dess kan jag inte göra klart inbjudan...ja ni ser, allt hänger ihop o jag vet inte i vilken ände jag ska börja.
 E det nåt jag har svårt för så e det att ha massa grejer på "att göra-listan" o aldrig liksom få "bocka av" nån. Det hänger över en hela tiden tycker jag. Dessutom har jag ju en liten skrutta som vill ha sin mammas uppmärksamhet emellanåt. Just nu ligger hon dock o sover o då gäller det att passa på att få så mycket som möjligt gjort..

Min utväxt börjar dessutom bli oliiidlig så snart får jag nog göra nåt åt den, känns som jag börjar mörkna redan. Folk säger ju att man gör det efter man fått barn men jag tycker att en månad verkar va rätt snabbt..?? :)

På tal om en månad..

IDAG FYLLER LILLY EN MÅNAD !!!!!! En månad sen vi fick henne, eller ja, det va ju jag som klämde ut henne men hon e ju bådas ;) Det e inte klokt vad tiden går. (usch där lät jag som en pensionär!)



Från den här lönnfeta magen....



... kom en riktigt go unge ut, vår lilla Lilly. Ofattbart. Det va HON som låg där inne.




Ni som fixar Föräldrapenningen på nätet,  vart ser man ENKLAST hur mycket man får ut varje månad utan att behöva begära??? Jag fattar nada som vanligt.

Kommentarer
Postat av: tilda

du kan väl lägga in någon fin bild som jag tog, av domdär svartvita på henne?

2008-09-30 @ 13:50:20
URL: http://ttildus.blogg.se/
Postat av: Dette

Alltså det handlar i detta fallet inte om att "det e värst i början"! Jag har lagt om en hel del och det känns inget jobbigt än så länge... Men sedan får vi väl se hur långt det räcker! pust Leva på det där sättet klarar man juh inte i tid och evighet och jag tror inte det e smart heller för man märker ganska fort att hjärnan tänker helt knäppt! Hm... Söt bild juh!! krama

2008-09-30 @ 15:13:46
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Karin Wallin

Hej Caroline och grattis!

Er lilla tjej ser jättesöt ut med sitt fina hår.



Såg att du undrade lite om föräldrapenningen och jag tror att jag vet vad du menar.

När du har loggat in på F-kassan så står det en meny upp till vänster, "Barn & Familj", gå in på den och välj "Planera din föräldrapenning" som står typ i mitten på sidan. Sen kommer det upp en en slags mall där du kryssar i vilket barn det gäller och lite om din inkomst så står det på ett ungefär hur mycket du får ut. Lycka till!



Mvh Karin

2008-09-30 @ 17:24:13
Postat av: carro

Karin..heeej!!! tack då ska jag se efter där. tack!

2008-09-30 @ 17:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0