jag snackar bajs

Hm, jag hade lovat mig själv att aldrig snacka bebisbajs.

På alla kafeér sitter mammalediga o babblar ständigt om dagens blöjinnehåll o jag har suttit brevid o haft kräkan i halsen, även om jag inte e den i denna familjen som har mest ont av bajsprat i matsammanhang.
Nu har även jag hamnat i bajsdiket.
Jag byter bajs, kollar på bajs (som kan ha alla regnbågens färger, jag lovar), pratar bajs, har bajs på händerna... A jag kanske ska stoppa där? Lilly gillar iaf att ligga nakenfis på skötbordet numera, efter att ha hatat att ligga där. O skönt är väl det? Hon pratar så fint med duschdraperiet så. Undrar om hon tycker att hon får bra svar :D

Efter badet häromdan hade John henne i famnen o gosade o torkade. Vi stod o beundrade hennes krull o plötsligt rann det en syndaflod från hans tröja, ner på brallorna o vidare ut på golvet. Ops! Vi stod båda o undrade vad det var innan vi kom på att aha, hon kissar! haha!  Men han tog det med ro o torkade klart henne o tog sen bara av sig kläderna o slängde dom i tvätten. Det kan jag säga, att jag hade väntat mig en liiite större reaktion. Men det va samma när vi skaffade Tissen, han skulle aldrig rengöra lådan, det va min katt  o bla bla, men han har gjort det utan knorr o det samma händer nu.
Vem e hönsigast av oss med henne tror ni, med motiveringen att Lilly e lite mer speciell än alla andra barn.


På tal om henne har jag nyss ringt BVC (haha jag skrev NCC först, kanske inte rätt ställe :) efter att mamma ringt o sagt att det stått i tidningen att det BB vi låg på har haft fall med resistenta bakterier de senaste veckorna (dock på en vuxen) o 73 brev e utskickade till de som legat där de veckorna. Vi har inget brev fått men jag ringde ändå upp så får vi se vad de säger, man får tydligen ta prov om man e i riskzonen, både på henne o mig. Usch va grejer det finns man kan drabbas av. Nu hoppas vi att vi e friska o slipper oroa oss. BVC ska ringa upp.






Kommentarer
Postat av: mamma

bra att du ringde

2008-10-03 @ 14:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0