Skövde med mamma, Josse o Lilly

Har gjort Skövde idag jag, mamsen, Josse o Lilly. Det blev fika o lite ny shoppingrunda i nybyggda  Elins Esplanad som jag aldrig vart i förut. Tror det kan bli det nya man åker till,helt klart!!  Det va faktiskt  en hel del roliga butiker under samma tak. Därefter gjorde vi ett besök på ett mindre roligt ställe, nämligen sjukhuset där min farmor ligger sen några dagar tillbaka. I natt tappades lungorna på otroliga 3 liter efter att ha haft vatten upp till halsens början. Hon borde tuppat av för längesen med tanke på att hon bara kunnat andas väldigt ytligt, shit att hon klarat detta utan att kvävas! Men så trodde hon åxå på riktigt en morgon, att nu dör jag !! Imorgon när läkarn går ronden får hon svar på röntgen. Håller alla tummar jag har!! USCH!!  Men farmor e en käring med krut i -det ska gudarna veta!!!

John kom hem sent ikväll efter den omtumlande dagen o nu ska vi krypa till kojs, lika trötta båda två. Även om jag inte måste upp o jobba så tar det på krafterna att "jobba" med barn åxå, tro det eller ej, även om vi som sagt har ett oerhört snällt barn. Men man sover nog inte så djupt som annars o jag e något lättväckt. Sen har man en till som ska göra "morgontoan", äta o kläs på varje dag, o det tar sin tid, plus att man har ett hem som man ska undvika förfall på där emellan. Jag vet inte vart dagarna tar vägen men försvinner gör dom. Alla som går/gått hemma med barn vet säkert vad jag menar men vissa tycker "men du går ju hemma på dagarna". Öh, jaa visst men det e inte så att jag e ensam, ligger på sofflocket, rullar tummarna o inget gör direkt. Fan vad jag kan störa mig på sånt !!!!!!!!!

Nog om det, nu ska jag sööööva

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jadu sådana människor finns det gott om du ! Har stött på samma syn på att man pluggar ! Ja men du e ju hemma ibland .... eh ja ... men knappast bara för att vila o slappa ! Nej du barn är ett jobb det med, hela livet, och är inget man bara kan "pausa" ifrån eller sjukskriva sig ifrån ! Kram !

2008-10-27 @ 05:44:29
URL: http://www.josefina82.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0