onsdag

Klockan e halv ett o vi har bara kommit till frukosten än jag o Lilly. Vi va tydligen lika trötta båda två idag.. O gissa vad vi vaknade till? SNÖ!! Vilken märklig känsla, nu e det npg dax att även vi får på vinterdäcken om vi ska ut på vägarna..
En smått retlig sak hände nyss: det ringde på dörren o jag tänkta att, äsch det e nog Lenny o han har ju sett mig i  orgonrocken ett antal gånger  förr. Jag går o öppnar o ...nä ingen Lenny utan en försäkringsgubbe som John bokat möte med idag men inte skrivit upp.. Ops! John jobbar hela dan o det e ju fördel om båda e med så vi fick boka om. Där stod jag med håret på ända, nyvaken o i morgonrock, men det e väl bara att bjuda på den o se glad ut..

Har även hunnit med att skriva ett kort till barnmorskan som tack för all hjälp på vägen, o detta på ett svartvitt foto av lillan som jag ska lämna när jag ska dit imorgon. Blev jättefint om jag får säga det själv. Ska även beställa tackkort efter dopet snart , det e så billigt o blir verkligen superbra! 
På tal om dopet så e det nu bestämt att Johns familj kommer upp dagen innan dopet. Perfekt,  hoppas jag att vi fått lokalen då så vi kan börja fixa med dukming på fredag kväll så det e ur världen på dagen D. Annars e det bara upp i ottan o börja. Det får gå vilket som.

Igår va det återträff med föräldragruppen o ja, det va inte lika tyst längre om man säger så.. Med alla ungar som va i olika stadie så blir det ingen pinsam tystnad: en va nuvaccinerad o så ledsen , alla blev hungriga med jämna mellanrum o Filip som jag o Lilly brukar va ute o fika med, han satt som ett ljus hela tiden. Lilly satt faktiskt lugnt o stilla hos mig o berättade långa romaner emellanåt -högt o tydligt så alla hörde!  Hon e för rolig nu alltså..

Nä nu ska vi fixa middag till pappa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0