egentid o dags att hoppa i kläder

Igår kväll ringde min goa kollega Emelie o föreslog en fika på direkten. Jajemen tyckte jag o slängde på mig jeansen o sprang iväg till ett kvällsöppet cafe´ där vi satt o babblade bort tiden tills de stängde. Härligt med sån spontanitet!! Det e så underbart skönt att jag o John både värdesätter att båda får komma iväg själva ibland, det behöver man för att inte tappa humöret o orka -för det är ett jobb att sköta barn åxå, tro mig. Även om det absolut e det underbaraste o härligaste man kan tänka sig så måste man ladda batterierna emellanåt.
Även om jag varje dag fixar till mig o grejar i hemmet blir det med ständiga avbrott för att ge nappen eller en tjej som e allmänt missnöjd med tillvaron o vill se nåt mer än babygymet :) När man sen möter hennes oemotståndliga  leende så e det oslagbart!!

Klockan e snart halv ett o hur långt har jag kommit idag..inte speciellt.Vi sov till 11, sen har jag fått i mig gröt, det e allt.  Morgonrocken e på, lillan ska göra morgontvätten  o jag ska hoppa i kläderna. Tänk om det skulle ringa på dörren o vi ser ut så här vid middagstid -hemska tanke.

Nähä jag har återigen en skittrött liten tjej på armen - dags att söva henne tror jag

Natti natti säger Lilly, för en stund....



Kommentarer
Postat av: Hannah

Sova till elva dne som hade sådan lyx.. det får jag försöka dresera våran bebis till så den sover så länge de veckorna vi inte har barnen. För då e det bara att vackert kliva upp o fixa frulle o köra till skolan...



Hur e det annars? kram

2008-11-05 @ 12:40:02
Postat av: Jossan

Som hon sover er lilla ! Herregud ! Nova sov inte alls så mkt och gillade inte vagn eller spjälsäng så värst så det var bredvid mig i sängen eller mitt knä som gällde ! Och åt var o varannan timme !

Men man vet ju inget annat liksom, egen tid vad var det hehe ! Men jag njöt i fulla drag ändå !

2008-11-05 @ 12:41:09
URL: http://www.josefina82.bloggsida.se
Postat av: Jossan

Hehe men vad gosigt att hon gillar den ! Nova har sovit med sin giraff i samma serie sen hon var ett par veckor gammal o gör det ännu ! Kram !

2008-11-05 @ 18:39:37
URL: http://www.josefina82.bloggsida.se
Postat av: Dette

Mmm det e juh inte utan att man undrar du! Illa!!! Men nu jävlar... Slår en pling i morron och bestämmer det sista! :) KRAMA

2008-11-05 @ 19:23:47
URL: http://www.dette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0