sjuk eller SJUK???

Idag vaknade jag av en kram från min goding, det e inte varje vardag det :) Det brukar vara hans väckarklocka snarare. Hade knappt slått upp mina blå när prällen sen ringer o vill planera lite dop, så yr i mössan fick jag skutta upp efter penna o papper att anteckna på. Lite halvrosslig ursäktade jag mig att jag var förkyld, vilket jag åxå är men även heeelt nyvaken  :)
Därefter låg vi kvar o pratade lite på varsin kudde -hur ofta händer det liksom? O prällen trodde väl knappast att han väckte en barnfamilj halv elva "på dan" som alla vuxna hävdar att det är.  Lilly, lilla snoffsan, hon vaknade vid elva hon, sist av oss. Ja förutom lite käk vid 7....
Mötet med prästen blir på torsdag, det innebär att jag har idag o en dag till på mig att öva på att inte svära, vilket e skitsvårt efter 29 år som "svärerska". Det faller ju bara så naturligt in i meningarna. Nä det blir det att öva -det e ett som e säkert som amen i kyrkan !! (Känn på den ni!!)

Sen kom Lenny på besök, man ser inte mycket av den karln nu sen Frida med stort F kom in i bilden. Vi konstaterade att det va en månad sen han o John träffades, det e bara jag som träffat honom mitt på dan det sista.. men vi tog en fika på stan innan han skulle träffa sin kära. Det e han värd! Hoppas det e en bra brutta som tar hand om honom väl...

Det e väl vad vi hunnit med idag o nu står currykycklingen i ugnen o ris på spisen. Carro har kockat -det tål att upprepas kan jag säga för det händer väldigt sällan. Men e det efter recept antar jag att även jag kan lyckas. O idag föll det på min lott, John e nämligen sjuk (läs: Tjejer snackar om att föda barn - de skulle bara veta hur det e för en man att va riktigt förkyld !!) Tänk om männen insåg att de verkligen blir såna...!!!!!!!
Ni förstår....!
Grejen e att även jag e halvdålig, skillnaden e bara att mina sysslor kvarstår medan hans genast blir ursäktade med att han e sjuk. Vem man än pratar med så e deras karl sån, komiskt eller hur? Min morsa torkade våra spyor medan hon själv hade maginfluensa. Vad pappa gjorde? Låg med kudden över pannan o va SJUK. Hehehehe!! Nädå, jag älskar både mion mor o far!!

Karlar alltså !!


Kommentarer
Postat av: Maria

Det är därför kvinnor har mensvärk och föder barn för en kille skulle vara död efter 1 minut ;)

2008-11-11 @ 17:49:04
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hehe !



Måste nog säga att min e undantaget, han klagar inte han ! Man får säga till han att lägga sig istället !



Fint att ni får mysa tillsammans nu alla tre !



Kramis !

2008-11-11 @ 19:13:29
URL: http://mammajosefina.blogg.se/
Postat av: Majsan

Tur att ni har samma dygnsrytm alla tre. Vilka sömntutor!!

Krya på er! Kramar!

2008-11-12 @ 10:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0