jag har blivit en korv

  Hjälp! mina fingrar e tjocka som korvar o jag har smala fingrar annars kan jag lova! Detta e resultatet efter en något varm o stressig dag på jobbet o därtill en 5 km lång promenad nyss. Fy tusan!! Ska kanske ta o ställa mig i en sval dusch o sen lägga benen högt. Så här kan jag bara inte se ut. Hur ska denna sommaren sluta om det blir som de säger -den varmaste på 150 år? A det vågar jag inte ens tänka på.

E själv hemma ikväll medan JOhn e ute med jobbet för jag vet inte vilken gång i ordningen. Idag var det visst GoCart på Kinnekulle Ring o innan dess middag. Så jag ska försöka tänka ut nåt gott att äta i min ensamhet :( Tjejen med minst "vara själv behov", som sagt .Jag e nämligen sån att jag skulle kunna käka köttfärssås o spagetti 7 dar i veckan menågot säger mig att lite variation kanske kan va bra. Kanske e det därför jag nu varvat med sommarpotatis ?? De två rätterna skulle jag lätt gå runt på under ett år. Eventuellt med några mackor emellan :)

Imorgon e jag ledig o vi ska tillsammans gå en kurs för att bli föräldrar. Hur mycket har man då inte hört om dessa kurser?? Haha! Hoppas det inte e så illa ändå. Dels ska man tydligen berätta om en person inför alla. Sånt hatar jag, jag tänker vägra. Några säger åxå att man ska berätta varför man just fått det namn man har. Eeeh?? Vet folk sånt?? Inte jag i alla fall! Aja vi ska iagf gå dit o se vad vi tycker efteråt. Vissa saker känns verkligen nyttiga medan andra mest känns som "a vi lyssnar på detta så gör vi det som känns bäst för oss sen". Jag tror man givetvis ska lyssna på barnmorskorna till viss del men en del grejer man hört ang amning, nattning mm, det e mindre troligt att vi sen följer. Men visst kan man lyssna o sen ta fasta på det man finner vettigt. Det låter väl klokt?? ;)

Skriver mer imorron när jag har mer kött på benen om denna kurs :)

Nu ska jag försöka få mina elefantben att ta mig till köket.....

Kommentarer
Postat av: tilda

jag vill komma till er snart.

vad ska ni göra i helgen

2008-05-28 @ 21:15:30
URL: http://ttildus.blogg.se/
Postat av: Majsan

Om inte du Carro vet varför du fått ditt namn får väl John berätta om hur det kommer sig att han heter John. Det var ju så att föräldrarna ville uppkalla honom efter någon i Beatles. George ratades liksom Paul och Ringo - men varför inte John.....(Jag tror att detta är alldeles sant!)

2008-05-28 @ 21:24:43
Postat av: carro

Majsan: Haha! ja den kan han dra då :)

2008-05-28 @ 21:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0