utflykten o barnmorskan

Kinnekulle 4 maj

      John står sitt snyggaste ;)

The view från utkiksplatsen.


Nu ska vi leta upp ett hus o åka o kolla, vi e lite utflytiga av oss!


Besöket hos barnmorskan idag gick finfint o till alla som påpekat att jag e liten kan jag säga att jag ligger på normalkurvan i underkant men inte vid det nedersta strecket alls. Så det så! Hjärtljuden e höga, de låg på 150 i snitt idag när de mättes. Den lilla/lille tyckte tydligen att det va irriterande med den där dopplern instickandes mot sig  o gav den en rejäl kick :) Vad e det för nån där inne tro?!

Som tur  e har jag ett närmast perfekt blodvärde o behöver inte äta några järntabletter alls, phu kände jag bara efter den pärsen jag hade.  Fick en förklarig idag: olika kroppar hänger med olika i växtprocessen hos bebisen o man måste producera massa, massa mer blodkroppar vilket kroppen brukar ha svårt att hänga med på utan att få hjälp av mer järn. Då tar det slut fort hos mamman, som alltid blir den lidande.  Tur då att min har klarat av det själv med tanke på hur jag reagerade på tabletterna. Just nu e det tydligen en väldg växtperiod där inne.

Var åxå på Försäkringskassan ikväll ihop med Jenny o Linus, en liten kurs om mamma/pappadagar o all möjlig info som vi försökte hinna med att skriva ner. Vilken djungel!! Hoppas det klarnar så småningom, jag får väl läsa alla broschyer til leda. En fika hann vi med efteråt o nu drar John i mig för att "åka en sväng". Han borde blivit guide!! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om ni hittar ett hus kanske John vill ha tillbaka sängen som finns i Linköping.

2008-05-05 @ 21:11:45
Postat av: Majsan

Det var jag som skrev det förra inlägget!

2008-05-05 @ 21:13:02
Postat av: zara

ruggigt, för ja tänkte på just den jackan idag när jag gick till jobbet :) At vi hade likadana.. kram

2008-05-05 @ 21:28:38
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: carro

Majsan: ja kanske det :) men vi bara "strötittar" lite tror jag..vill ni bli av med den? det va längesen man träffade er, ni får komma in om ni har vägarna förbi!! Kram från oss

Zara: va? märkligt... fasen va vi gillade dom :)

2008-05-05 @ 22:04:07
URL: http://www.caroline79.blogg.se
Postat av: Dette

Väntas det "knytte" på fler än ett håll undrar jag juh lite stillsamt nu! Låter juh toppen att du och lillen mår fint! :) Kraaam

2008-05-06 @ 08:04:13
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Majsan o Gordon

Vi vill inte bli av med sängen
- den är jättebra som gästsäng men den är ju er! Vi ses snart! T.ex.28/6. Kramar!

2008-05-06 @ 11:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0