mogonhumör: sur

Finns det nåt bättre än att vakna av hantverkare i lägenheten ovanför...hammrar, sågar o slänger grejer i golvet som då blir en lätt (?!) duns i vårt tak. GRRR!! O detta med början 6.30 på sin lediga dag. Jag har vart gladare.. Varför ska alla börja med sånt som väsnas så okristligt tidigt alltid??? Det va samma när de grävde upp hela gatan här utanför så det vibrerade i hela huset så de fick komma o kolla efter sprickor sen. O samma när de kommer på att de ska blåsa rent från löv på kyrkogården (som varar ca 15 min) eller kratta gångarna med nåt som låter som jag vet inte vad. Nä fan va sur jag blir!
Så när jag till sist går upp lite halvnaken, ja då står hyresvärden precis utanför köksfönstret o planterar buskar. Jag gick fram o bara slängde ner persiennerna framför ögonen på dom -det kan de ha!

Nähä, om man skulle ta o uträtta nåt vettigt då, som de här utanför... Ska räkna ut mammapengar på nätet, skaffa e-leg o sen känner jag för en tur till Ryde´ns o kolla lite kläder. Behöver ju så småningom en fin klänning till bröllopet.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0