it´s friday

Åh va gott väder vi haft idag! Nästan haft lite ångest för att man stått inne o inte kunnat njuta av den. Man vet aldrig hur många såna dagar det blir....

Ska inleda fredagskvällen med att skriva postgirot (ja vet, det e jag o pensionärerna) sen får vi se vad vi hittar på efter det. Kvällen blir inte så lång eftersom jag ska upp 6.40 imorron igen. Pust! Det här med mornar blir  jag aldrig klok på, man e trött oavsett klockslag när man vaknar av just klockan. Idag vaknade vi dock av en helt annan anledning: lägenheten ovanför renoveras som ni vet o precis halv sju i morse va de tvungna att börja slipa golvet. Jag lovar, hade jag vart närmre som som gjorde det hade det inte blivit roligt för dom. Just nu e jag upp på toaletten typ tre ggr/natt o halv fem va sista gången, sen började dom halv sju. GRRRR!!!!! Fan måste man börja så jäkla tidigt, tänk på folk som jobbar natt eller har svårt att sova??!! Nästa gång säger jag till...troligen med mindre trevlig ton.

Tog in posten nyss o fick beskedet att jag fått halv havandeskapspenning from 18 juni- 6 augusti... det behövs nog. Så nu vet man det iaf! Man kan överklaga men papper o skit e inte min melodi tror jag....

Nä, mot kylen o hitta nåt gott o mumsa på!

Kommentarer
Postat av: mia

Vilken go mage du har fått något mindre än när jag väntade mina barn. Hoppas du mår bra du har ju jobbat i dag du blir väl trött i benen.
Vi ska ut och åka moppe med inneboendena i eftermiddag. Sen kanske det blir en övningskörning på Flugebyn. det trodde du aldrig va.
kram från extra mormor

2008-05-24 @ 12:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0