helgen

Haft besök i helgen av Plahn/Hamrin, ett väldigt trevligt sådant. Vi har mumsat snacks i soffan, gått på stan, vart  på Rörstrands o ätit glass i parken i solen. Gud vilket väder det vart idag!!! Helt sanslöst skönt, hoppas nu bara att det inte e den lilla sommaren vi får utan att detta bara e början på nåt ännu bättre! Det finns inget bättre än o ta filt o fika o dra till stranden, tänk va livet  e lätt då. (Tyvärr inga kort här från helgen, de e inte mycket för att hamna på bloggen.)
 På Röstrands sa John till mig att han skulle köpa en present så jag fick gå iväg en stund. Eh..aha, okej. När vi går ut sticker han fram ett litet kuvert o i ligger ett  såå fint kort med texten I löv you. Åh!!  vad glad man blir för såna vardagspresenter. Det står nu  stolt på mitt nattduksbord o jag e lika glad än!! :) Gulledej!

När gästerna åkt hemåt igen, slumrade jag en stund på sängen innan jag o John åkte upp på Kinnekulles utkiksplats  med mackor o te. Efter det tillhörande rundor på dessa småvägar som jag aldrig lyckas få nåt hum om. Har ingen aning om vart vi e med mitt lilla lokalsinne. Bara massa slingerikrokar överallt o överallt ser det likadant ut :) Släpp mig där o jag kommer aldrig hem igen :)
Vi satt precis brevid slalombacken o det va inte utan att man tänkte "skulle jag klara den där branten" strax brevid oss hihi.. Troligen inte. Men om vi mot alla odds skulle få nån vinter här neråt nästa år så kanske man ska våga sig dit o försöka. Ett åk borde man ju överleva, sen e det ju bara att bege sig hemåt om det verkar värre med den saken.
(Såklart tog batteriet i kameran slut nu när jag skulle lägga in bilder på oss från kullen så det får bli en annan dag.)

Nu blir det läsning i min nya bok som jag fick av Frida o Henke: Handbok för gravida -allt din doktor inte berättar. Skitrolig bok som både e allvarlig o berättar skitroliga grejer så man ligger o ler för sig själv emellanåt ...
På baksidan: Boken redogör för allt: från det ögonblick du får reda på att du är med barn ("Hjälp, hur klarar jag mig ur det här"?) till den stund då  den nyfödda anländer ("Va - måste jag ta med mig den hem"?)  Haha!! Sånt gillar jag. John fick åxå en likvärdig fast för pappan då såklart, lika bra den med tydligen. "Värsta pappan" heter den.  Det ska till nåt sånt för att få oss att läsa!


Handbok för gravida                   
 Bild: bokrecention.se

Imorron väntar besök hos barnmorskan för hjärtljud, svar på mina prover o  mätning av magen, sen på kvällen info på försäkringskassan. Det e mycket nu.




Kommentarer
Postat av: Bokrecension.se

Hej!

Jag ser att du använder dig av bokbild från Bokrecension.se. Du får gärna använda dig av våra bokbilder, men länka då tillbaks till källan.

Tack på förhand.

Mvh Daniel
Bokrecension.se

2008-05-05 @ 09:56:05
Postat av: carro

gjort!

2008-05-05 @ 10:01:21
URL: http://www.caroline79.blogg.se
Postat av: tilda

jadå! :)

2008-05-05 @ 15:37:15
URL: http://www.ttildus.blogg.se
Postat av: Jossan

Flyttar in 1 juli i ett rum och kök (utedass) över sommaren, sen blir det 1 rum till och toa innan hösten drar igång ! Kramis !

2008-05-05 @ 18:15:59
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: Frida & Henke

Tack för en mysig helg hos er!! Hoppas att Kåven fått lite lugn och ro nu när huliganbarnet har åkt... ;) Vi hörs och ses!! Kramar

2008-05-05 @ 21:23:00
Postat av: zara

den läste ja oxå :)

2008-05-05 @ 21:29:46
URL: http://zara82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0