grillat....

          
Nu e det äntligen slutgnetat för hand med  potatisen. Idag fick jag nog o införskaffade en sån här från Nilsjohan på Rörstrands.




                         

Vi gick tre km i spåret ikväl o därefter grillade vi vid utkiksplatsen i våra skogsmullekläder.  :) Det bjuder vi på! Jag skulle va effektiv o vara klar när John kom hem så det bara va att åka. Sagt o gjort.  Så när vi e ute på rundan säger han:  tog du med tidningspapper nu då? Oj näe, det glömde jag. En stund senare: fick du med tändare då`? Eh näe inte det heller visst. Till sist insåg jag att jag inte ens fått med nåt att dricka. Va vi skrattade! Jag hade lika gärna kunnat skita i att packa!! Ingen e förvånad, jag vet. Men fan va sur man blir på sig själv! Så jag fick vackert pallra mig iväg o handla, snygg o skitig som jag va, under tiden John gjorde ett tappert försök att få fyr. Till sist fick vi iaf grilla o två av mina  tre korvar hamnade i elden, ännu en turgrej :)

Nu ska jag hoppa i bingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0