vi blev kvar

Kvar i Karlsborg, en av oss  vill inte åka hem ..o det e faktiskt inte jag. Det pysslas som sagt med moppar o grejer i garaget o jag som vill ut o pulsa i snön o sen till Skövde o gå i affärer. Mamma e dock sådär sugen på sina döttrars förslag o tycker det snöar för mycket. Visst, bortförklaringar finns alltid :) Men nåt får vi ta o hitta på nu, har bara ätit o fikat heeela påsken. Nog!

Har en kisse i fönstret som e väldigt nyfis på vad som händer där ute, det e nåt konstigt vitt som kommer uppifrån o lägger sig på marken. Märkligt det där! Han e för söt där han sitter o tassar på rutan.

Idag ska vi iaf bege oss hemåt, jobbet väntar ju imorron o jag kan säga att jag inte e värst sugen. Nån mer sån? Det e ju så gott o va ledig o göra det man känner för. Kan man inte få ha nån sån vecka med jämna mellanrum, då vore det roligare att jobba, mindre arbetsskador o säkert trevligare på jobbet :) Ungefär som i skolan: sportlov, påsklov, sommarlov o däremellan några studiedagar. Det vore ju perfekt. Det va väl ett bra förslag? :)

Nä nu ska jag fixa till mig o gå ut lite, ska försöka få med mig mamma åxå, hon e lite trög med det där... ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja jag har ingen lust att jobba me tanke på den hemska förkylningen som gett sig på mig men men vad kan man göra. Bara att ge sig iväg och slåss me ungarna ;)

2008-03-24 @ 18:47:22
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0