studenten

Så va baldagen gjord på jobbet, en uppsättning i timmen känns just nu i benen kan jag tala om.... Men ååh va fina de blir! Fick tränga mig genom folkmassan på väg hem nu, alla samlas på andra sidan älven o tågar sen mot Stadt där balen hålls. Vägen kantas då föräldrar o andra nyfikna som stadigt håller sin plats kan jag meddela, här släpps ingen förbi minsann. Platsen man "bokat" kan ju bli snodd.
Studenten fick mig att tänka tillbaka på när jag tog den, hujedamej det e ju aslängesen!! O va tiderna ändrats sen dess  -på gott o ont. Här sitter man, efter nio (!!) år, några erfarenheter rikare o magen i vädret o tycker det väsnas nåt fruuuuktansvärt när de åker förbi i sina lövade bilar o sjunger kl 3.20 på natten. Nästan tanke blev dock: men guuud va roligt man hade!!
Då, för nio år sen  jobbade jag ett tag i Karlsborg (blä) innan jag tog mitt pick o pack o blev nanny på Djursholm ett år, sen gick flytten hit till Lidköping o jag träffade såsmåningom John som blev Lidköpingsbo på tre månader ( den kärleken, den kärleken ;) Nu har vi vart sambos i fyra år snart o jag har bott här i sex år. Snacka om att tiden går, som de gamla alltid sagt :) Det stämmer mer o mer -eller så e det jag som blivit äldre o instämmer i farmors uttryck ;)



Köpte med mig en godispåse modell större på väg hem men har börjat på den själv eftersom John fått sin splirrans nya Harley Davidson idag o  såklart va tvungen att åka ut en sväng. Gissar att rundan blir mer än en kvart lång....
Han har just guidat mig inom "luft o buller", höjt styre o annat intressant....*sådär*...

I helgen e vi båda lediga o har alltså ingen klocka ställd imorron...härliiiigt! Det blir ev Ikea (om jag lyckas övertala) eller en fika på stan i lugn o ro, utan att passa sin lunchtid som man alltid får göra annars. Det e att va ledig det!! Vi har inget planerat imorgon alls. På söndag ska vi till KSS (Skövde sjukhus) o prata igenom förlossning och, om vi vill,  få guidad tur där. Vi får  väl se.......... 

Vill passa på att tacka för alla fina kommentarer om vagnen åxå... jag har redan provkört en runda idag....här hemma alltså, har inte blivit så illa att jag e ute o går med den hihi!......Men det kommer väl. ;)

TREVLIG HELG PÅ ER ................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0