besök o ihopmonterad vagn

Dagens kurs gav faktiskt en del även jag undrar om man ska bli tvungen att veva igång den ena av barnmorskorna. Ni vet som de gamla grammofonerna ;) Lite action vore inte fel där alltså! Den damen som e från BVC däremot, har en massa matnyttig info att komma med.. idag instruerades amning genom ett tygbröst som de vände ut o in på tex haha, nästan lite makabert emellanåt. Det sjuka e att alla e kanontrevliga i fikapausen o babblar på  o så, sen sitter de tysta som möss annars o man bara önskar att nån ska andas till i en suck eller hosta till,  så man kan byta sittben i stolen utan att ställa till en scen... . Men.... sin vana trogen tog John ton även idag o kom med flera frågor. Han e för skön när han sätter igång :)

Ikväll har Hannah vart hos mig o vi bestämde oss för att det e alldeles för längesen vi brudar sågs o käkade o babblade av oss.. så nån gång vecka 26 hoppas vi att vi ska få ihop det. Herregud att det ska va så svårt! Dessutom har vi satt ihop vår nyuthämtade vagn idag, så nu ska jag sluta tjata om den. Den står iaf här o ser såååå fin ut !!!!! Nu fattas bara det barn som vi hoppas o tror ska ligga i den, hur sjukt e inte det då??!! A den grejen fattar iaf inte jag förrän det ligger där tror jag.

 Vrålåket!!! alldeles nymonterad..

Har åxå röjt i några garderober o  återigen börjat fundera på vilket rum vi ska ha som vårt sovrum, som det e nu finns ingen dörr alls i vårt hem förutom till toa. Problemet e bara att det rum som e tänkbart att sätta dörr på har tapeter som e vedervärdiga, enligt mej. Nämligen terrracottagula. Blä! Det rummet agerar just nu data o allrum o får se ut lite hur som, det e det perfekt till. Men sovrum..nja, då får va allt måla om. En sak att ta tag i alltså ...snart! Å då kommer nästa fråga..vilken färg??

Natti natti, nu ska jag slänga mig i sängen!

Kommentarer
Postat av: mamma

ja, den va faktiskt fin. Duger nog även till mig.

2008-06-12 @ 23:03:17
Postat av: Jossan

Så söt så ! Den e ju du liksom ! Har alltid tänkt Caroline i samband med Bugaboo ler !

2008-06-13 @ 06:07:12
URL: http://www.josefina82.blogspot.com
Postat av: Nina

Hello!

Vad fin vagnen är. Nu är du väl jätte nöjd.Har du bäddat den ännu? Jag har faktist bäddat vår nu med Tummen lakan. Blev jätte fint men den är övertäckt för katterna tror att den är till dom. Jag har packat bebbens väska nu till förlossningen också och ska försöka göra klart min egen. Vet av erfarenhet att det är skönt att det är klart när det väl drar igång.Nu har jag varit i kyrkan med Viggo och tittat på Tove när dom hade skolavslutning. Kan du fatta att jag har ett barn som slutar ettan. Jag som är så ung och omogen:-)

Ha en skön dag.

Kram Nina

2008-06-13 @ 10:12:03
Postat av: zara

jätte fin, passar er super!

2008-06-13 @ 11:00:23
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh guud så fin vagn!! Nu får du ta med Joppen & "Snoddas" ut och övningsköra... ;-)

2008-06-13 @ 11:49:08
Postat av: tilda

vilken fin vagn!

2008-06-13 @ 12:22:03
URL: http://ttildus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0