blajar

Jag har varit världens sämst bloggare under helgerna men jag lovar, ska försöka bli bättre. Tiden har bara inte räckt till.
Idag fick jag som hatar väckarklockan kliva ur sängen redan 6.50 o tror ni jag kunnat sova i natt?  Så måttligt glad går jag till jobbet o grejar lite o inväntar första kunden, tror ni han kom? Nope! Så sur man blir!  Vår arbetstid på lördagar har blivit flyttad från 9-13 till 8-12, varför vet jag inte men enda anledningen vi kunnat komma på e att  vi får mindre betalt o med andra ord kostar vi mindre. För oss innebär det samma tid på jobbet för  mindre pengar -sådär motiverat.  Har hört talas om löneförhöjning men sänkning?? Dessutom har vi inte fått en kund att komma kl 8 en lördag, vem går upp 7 på sin lediga lördag liksom?? Jag skulle INTE gjort det. Aja det blir nog bra med det där...det som lever får se.

E på jakt efter en bra jacka men fick efter fibrilt letande o en mer o mer irriterand ton mot varann, ge upp saken idag o ta en bit mat istället. När man tycker alla bli helt dumma i huvudet -då e det matdax!! En devis som e allför sann. Jag blir som lejonet på savannen -dödar ;)

Har en legat o glott på världens bästa Charlotte Kalla i efterhand. Sån go tjej med fötter kvar på jorden att det e snuskigt. Läste att hon har en kropp som e som gjort för elitidrott: stora lungor, enormt lätt att få muskler, dessutom e alla muskler lagom långa o breda på nåt vis som gynnar henne just som skidåkare. Därtill en  enorm vinnarskalle. Tja, det låter väl som mig ;)
Kikade på herrana åxå men det gick åt helvete kan man säga, o skidskyttet slutade åxå...sådär. Ingen lyckad dag alltså, det kan bara gå bättre i framtiden.
Igår såg jag sportens årskrönika o grät när Sanna Kallur (min favvo alla kategorier) så snöpligt kom 2a men va såå nära, jag skrev om det här så vill jag minnas.
Sportprestationer är väl helt otroligt?? Personen har  levt, ätit o skitit sin sport urlänge för just det loppet. Varesig det går bra eller dåligt sitter man där med lipen i halsen, eller som oftast med tårarna rinnandes  -Helt fantastiskt !!




Nu har jag blajat klart för idag.

TREVLIG HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0