kloka kommentarer?

Vaknade till o låg o pratade en stund inatt när John kom hem o sen va det lögn i h-vete att somna om. Kändes som jag hade värsta magkatarren o ett tryck högt upp i magen, hittade ingen skön ställning att sova i alls. Till sist måste jag ändå ha somnat för jag vaknade tjugo i tolv!! Gudars...
 Känner mig lite underlig nu med, värk i benen o samma symptom i magen, en allmän oro i kroppen på nåt vis. kanske på g att bli sjuk? Vem vet? Har lagt i en tvätt som strax ska bytas sen kanske jag ska ta o lägga mig en stund igen o ta igen mig....... Väntar bara på att John ska vakna till liv så jag slipper trippa på tå här... han ska börja jobba kl 14. Det e hårda bud att jobba heltid o dessutom ställa upp o vicka i Date sådär bara....men såklart e det roligt åxå.


Måste bara ta upp en sak som jag upptäckt på senare tid...

Aldrig har jag hört så många kloka (?) kommentarer som "gör inte så", ta inte den bedövningen, amma si, amma så... a listan kan göras hur lång som helst kan jag tala om. Såklart e allt väldigt väl menat från folk men ibland orkar man bara inte lyssna på sånt alls. Alla har väl sitt sätt som de tycker e det bästa o det tror jag vi så småningom åxå finner, tids nog. Frågar man så klart att man vill ha ett rakt o ärligt svar men jag har märkt att jag stänger av ganska direkt när det där börjar utan att man fört det på tal själv. Såklart att alla e proffs på sitt barn liksom...

Ta bara en sån grej som en vagn, som jag haft som intresse hur länge som helst o på nåt sätt ändå har hyfsad koll på. Då menar jag på vad JAG vill ha, har för önskemål o värdesätter för grejer på den man ska välja. Detta verkar vissa ha väldigt ont av o måste på peka hela tiden på ena eller andra sättet...ibland undrar jag om det e avundsjuka, bitterhet  eller vad det är som e problemet egentligen???. Låt mig ha den vagn jag har, vad andra har skiter jag totalt i !!

Detta va bara nåt exempel jag tog för att försöka förklara lite vad jag menar, hoppas ni fattade lite iaf :)
Tror mest jag stör mig på när man inte kan unna nån annan nåt eller nåt i den stilen...kanske :)

Nu ska jag byta tvätt.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror det är den berusande känslan av att vara förälder som gör att man ger alla kommentarer. Jag tror man vill dela med sig av vad man själv har upplevt och på samma gång drömma sig bort och påminna sig själv om hur det var. Lyssna inte om du inte vill, du hittar din egen väg hur det är bli mamma. Allt från DIN förlossning och hur du vill ha det till er coola vagn (som jag börjat digga mer och mer även om jag är en klassiker med brio-vagn ;) ) Goda råd är bra, men man måste hitta sin egen väg att bli mamma och det kommer du att fixa galant! Väntar med spänning med att få höra vad det är som döljer sig i den fina bebismagen! Kram- Jojo

2008-08-06 @ 18:42:46
URL: http://www.orincessangelshem.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag vet precis vad du prata om också, med mitt första barn oj vad alla hade råd att ge. Men det bli lite väl mycket jag håller med. Det bästa att bara slå bort och göra det som man själv tycker är bäst. Amning är en klassiker som gärna komma upp så fort bebisen är ute och alla ha verkligen åsikter om det. Har själv gett flaska til båda barnen och man är ingen sämre mamma för det. Likadant med vagnen har fått höra många kommentarer jag med om buggan men där tror jag det är den svenska avundsjukan;-) Lycka till med förlossningen tror den är på g när du känner dig lite krasslig. Först bruka jag få värsta energin och sedan någon dag senare så känner jag mig helt ur form och sen ha det vart dags:-) Ha det gott!

2008-08-06 @ 20:52:44
URL: http://carroregin.blogg.se/
Postat av: Guchie

Ja men stå på dig tjejen! :) Alla är vi olika och alla uppfostrar och föder vi våra barn olika. Vi har olika stilar, åsikter och tankar. Vad du gillar behöver ju nån annan inte gilla å tvärtom. Köp de du vill ha, kör på den födseln me den smärtlindring du vill ha osv. Kör på, precis som du vill! Ingen annan kan bestämma det än du :)

2008-08-07 @ 00:08:07
URL: http://www.guchie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0