bakat

Nu Majsan o Gordon ska jag blogga. Hehe! Så det va inte så att jag låg o klämde..tyvärr.

Idag har jag o Jenny vart ute i skogen o plockat svamp i 2,5h o blivit genomsvetta. Men varsin hund i koppel strögade vi upp o ner i kuperad terräng med blicken stadigt i backen. Fasen va skönt det e när det väl görs. Inga ormar såg jag heller.. Vi hittade väl en o en halv liter ungefär, som jag ska ta hand om imorgon, förvälla o greja. Åh va gott de luktar med svamp o skog! Så imorron blir det svampmackor till kvällsmat.. MUMS!!



Ikväll slog jag på stort o bakade (!!) Nyttiga scones som jag hittade recept på i nån tidning...jättemättsamma! La på lite solrosfrön åxå som vi båda gillar, ibland blir det även linfrön. Så till det åt John ärtsoppa o jag redd grönsakssoppa. Vet inte när jag åt det sist, det e verkligen gott!!!!



Igår började vi på allvar prata om namn, vilket va ett bra tag sen o man ändrar sig verkligen på vägen. Vissa som jag gillat förut o tröttnat på, tycker nu John helt plötsligt e okej o tvärt om. Sen e han mer inriktad på killnamn o jag på tjej, såklart efter som vi tror på olika kön. Blir det en kille kommer den väl gå namnlös tills papper ska skickas in för det e de namnen vi inte tycker lika om. Tjej har vi iaf tre vi båda tycker om  o sen får man väl se VEM som kommer ut o vad som passar helt enkelt... A det e inte ett lätt kapitel detta. Vi har gått igenom almanackan o massa namnsidor på nätet......vetisjutton om vi blev nåt klokare.

När barnet väl kommer så vet vi vad det blev....både för kön o namn ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Ta Kim. De passar till båda ;)

2008-08-26 @ 22:52:24
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Guchie

Frågan e ju om ni e ute efter nån speciell stil på namn. Ovanliga, vanliga, släktnamn osv... Natalie är ett fint tjejnamn.. men gillar även, som maria skrev ovan.. Kim, Charlie och Robin som du kan heta vare sig du är tjej lr kille. Fina killnamn tycker jag är Jack, Thim, Theo bla.. :) Men som du skrev. När man ser barnet brukar man på en gång veta va de blir för en liten knodd ^^

2008-08-26 @ 23:29:03
URL: http://www.guchie.se
Postat av: Dette

Vad blir det? Ska inte den där lilla bebben ta och komma ut snart?! Lycka till...

Kramar

2008-08-27 @ 08:30:54
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: majsan

läser på jobbet idag (27/8) eftersom bloggen kom sent igår.

2008-08-27 @ 08:47:25
Postat av: Maria

Jag gillar namnet Elis

Leah är oxå fint

2008-08-27 @ 17:06:12
URL: http://mariachen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0