helgen

Har spenderat några dar i Kungsbacka hos Johns bror efter att han kom hem. Åkte ut med båten i fredags o la till vid en jättemysig ö, ställer upp alla grejer för grillning. Åh va gott det skulle bli med lite mat!!
 Öh, var e tändaren???? Glömd på land. Snacka om  antiklimax! Så Maria blev hjältinnan för dagen o simmade över till några seglare på ön brevid med en hink i handen -vilken syn. Vi fick låna tändstickor som hon sedan fick simma tillbaka med.. Herregud, att man inte kan avvara några tändstickor.. men så va det iaf.  Efter många om  o men fick vi iaf vår goda mat som Maria fixat till -supergott va det! O jättemysigt att va på havet.

Igår va vädret desto sämre o vi bestämde oss för en tur på Freeport o shoppa lite medan grabbarna åkte till nån jaktutförsäljning. Det blev ett par mjukisbyxor o 1,5l schampo för min del. Det känns inte roligt att köpa kläder nu, man vet inget hur man kommer se ut sen, men ett par mjukisar vet jag av erfarenhet att jag lär bo i. Såna har jag alltid köpt billigast möjligt men nu va det 70% rea på In Wear o de blev lika billiga som ett par på H&M eller så, ska bli intressant o se om ett par som skulle vart så dyra verkligen är bättre. Tog en middag på en restaurang inne i stan o sen drog vi oss hemåt Lidköping igen. Det e väldigt roligt o mysigt att åka bort men ännu skönare att komma hem igen o det e väl tur att man känner så ?! en svart o vit sak här blev jätteglad att vi kom o va supergosig hela kvällen, vilket tydligen satt kvar ända till 6 i morse när han tyckte det va dags för mig att slå upp mina blå. Jag fick än en gång en tvättomgång o tillhörande klor som trajar (finns det ordet?) i ansiktet. aja han menar ju väl iaf :D

Har nu, äääntligen fått ändan ur vagnen o satt upp skötbordet o lagt dit lite grejer som badbalja, lite kläder, blöjor, tvättservetter  mm o det blev faktiskt bättre än vi trott. Så nu ska bara vaggan tas ner från vinden, dammas av o bäddas. Passade dessutom på att packa min o bebbens bb-väska med allt som ska med. Herregud va skumt, man vet ju inte ens vem man packar till....eller vad man vill ha just då. Men i värsta fall får jag skicka ut John eller mamma på stan o köpa det som saknas. Värre e det ju inte.

Fick lite fart med sånt igår nämligen..

eftersom jag för första gången fick ringa förlossningen. Jag fick nämligen för mig att vattnet börjat gå lite småförsiktigt o fick prata med en jättehärlig dam där. Efter lite utfrågning o råd så kom vi överens om att avvakta o se om det fortsätter idag. Hade även väldigt ont höfterna o benen när jag la mig men jag tror helt enkelt jag e lite överansträngd, man e ju lite uppluckrad o rådd att ta det lugn men varför när man mår bra liksom? Jag e sån att jag kan inte bara ligga o glo i sängen o jag tror att har det väl satt igång., o nu när bebisen e fullgången, så e det bara bra att röra sig. Nu e jag trött på denna mage, att inte kunna göra vad man vill o sova på mage tex.
 Det längtar jag efter!

Nähä, lite frukost kanske??

Kommentarer
Postat av: Jossan

Halloj vännen !



Kanske e slemproppen som gått eller så kan det ju komma lite vatten som du skrev, men de brukar ju ha en hel massa att bada i så ! Novas kom som niagarafallet ungefär, o jag trodde jag va kissnödig !



O ja det e skumt att packa till någon man varken har kön eller namn eller framförallt personligheten på :-) ! Det e ju inte könet eller namnet man väntar på utan vem det är man haft där inne o hur den ser ut !



Spännande !



Kramar !

2008-08-03 @ 16:13:07
URL: http://www.josefina82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0