då va det lördag igen..

Finns det nåt underbarare än att vakna av en urgosig kisse?? Tror han trivs som fisken nu när han har sällskap varje dag -då mår han som en prins. Vi har nämligen en något översocial katt... Oj va vi myser varje morron nu jag o min svarta prins :D

Har nyss vart en runda på stan o köpt present till pappa som vi ska fira med kalas i eftermiddag. Med andra ord ska vi bege oss mot Karlsborg så fort John slutat jobbet. Han skulle tydligen va själv i disken idag o det säljs ju en del nu säkert  så han har nog att stå i, gissar jag.
Mamma ringde förut o sa att farmor ringt o vart orolig för farfar hade kommit upp i morse o vart vimsig o frågat efter nån som absolut inte va där. Han har nämligen fått starka tabletter mot sin onda rygg o de innehåller morfin, som man kan reagera så på tydligen. Så vi får väl se, de säger att de symptomen avtar när kroppen vänjer sig vid dom. Det e inte lätt att bli gammal, usch !!!  Hoppas nu det bara e tillfälligt för ryggen va bättre, så nån nytta har de ju gjort.
 Kan inte alla runt en få va friska o krya, så jobbigt med alla sjukdomar o ont överallt. Det klart att det e urkämpigt att ha ont varenda dag o det sätter sig på humöret, det förstår jag,  men jag tror ändå att man nånstans får sätta en gräns: Idag pratar vi inte om sjukdomar o skit utan gör nåt roligt va dagen istället!! Det tror jag alla skulle må bra av, för det e rätt jobbigt att BARA höra om folks sjukdomar o vart de har ont jämt, även för de runtomkring... NÅT måste väl ändå va bra i tillvaron....hoppas man ju??!!



Vi har fint o gott väder här idag o jag va ute i linne för första gången på länge nu, känns det som. Lite till kan väl sommaren vara än en liten snutt in i augusti. Nä tack, lite mer sol o värme vill vi allt ha innan mörkret faller o allt blir grått o trist... Tycker jag om hösten?? NÄÄÄÄÄJJJJJ!!!! Den värsta årstiden  om ni frågar mej. 

Men en positiv sak denna ingång av hösten...
8 dagar kvar tills bebben "ska" komma idag men min känsla nu e att jag får gå över, den bara vägrar lämna magen. Jag håller ju på som en tok o grejar o donar o rör mig men icke, den trivs tydligen lite väl bra där inne.
Snälla -kom uuuut!!!!! Vi vill ju se vem du e o hur du ser ut..

Kommentarer
Postat av: zara

vi spelade tillsammans, de va super skoj!

2008-08-09 @ 12:37:36
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0