MVC

Har vart på ytterligare ett besök på MVC men hos en annan barnmorska idag. Kändes lite olustigt att få en ny sista besöket före det datumet som e sagt, men det gick bra. Bebben e "rejält fixerad", hur man nu kan va det :) Men det va tydligen bra. Likaså hjärtljud o mitt blodtryck, så det känns ju bra med den biten.. Hade inet växt nåt sen sist men det e för att den e så långt ner nu.....

Det bara att fortsätta göra det man gjort de senaste  två veckorna: VÄNTA !!! Har dock ett besök inbokat på måndag om den inte har kommit då, vilket jag inte tror den har. Känner ingenting som tyder på att den skulle vilja ut men de flesta säger ju att det bara kommer helt plötsligt, så vem vet........ Fast vi har egentligen en del kvar att fixa, o det helst innan den kommer..tex bilbarnstol, bärsele mm. Men det e ju inget som inte nån annan kan fixa när den väl tittat ut. Det jag däremot verkar få fixa själv på ena eller andra sättet e att dela av vår dusch.....JAG liksom? A vi får väl se hur det blir med den saken... Min skräck just nu e att vattnet ska gå när man e på stan eller i mataffären eller så. Jag veeet vad ni tänker, att alla förstår. Men jag skulle tycka det va pinsamt. Men blir det som för min mor så får de sticka hål för att det ska gå så....

John stackarn ska jobba varenda dag denna vecka o va hemma nio igår! Det kallar jag jobb -tolvtimmarsdagar. Tydligen e det nån superstor HD-träff i helgen så det e jobb, jobb o åter jobb för hans del. Så, på det sättet (enbart) vore det ju finnemang om bebisen stannar i magen över helgen.
Men men, det e inget nån styr mer än den själv :D


Nu ska jag slänga i mig några mackor...

Kommentarer
Postat av: mamma

Han har tydligen bestämt sig för att stanna tiden ut den lille krabaten!!!!Allt för spänningen. Ja är sååå nyfiken. Det var nervöst att få sitt första barnbarn.Kram mamma

2008-08-12 @ 12:54:41
Postat av: nina

Hej Carro!

Hur har ni det?Förstår att det är drygt att vänta. Jag gick ju tiden ut denna gången har ju inte gjort det med dom andra två så jag var verkligen FÄrdig.Min förlossning började med att vattnet gick på Lördag natten.Jag blev super glad och tänkte äntligen men jag fick inga värkar så på Måndagen kl 14:30 satte dom i gång mig och då gick det fort för kl 18:28 är han född. Världens finaste Ludvig med massor av svart hår och väldigt lik sin stora syster som hon såg ut som bebis. Han verkar vara en lugn herre så här långt.Äter, sover och ligger och kikar lite på oss ibland. Hoppas verkligen er bebbe kommer snart så ni också får njuta av detta stora det är att få barn.Längtar efter att träffa er när bebben har kommit.Jag gissar på att ni får en flicka.Hälsa John.

Kram Nina

2008-08-13 @ 18:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0