vuxen???


Jag samlar vuxenpoäng på löpande band just nu känns det som.
 Va på banken för ett tag sen o skaffade en dån dosa som alla andra har ( o har haft flera år), som man kan föra över pengar o greja med sina konton med. Vill du ha så du kan betala dina räkningar via nätet? frågade tanten. Nej tack, svararde jag. Med något förvånad blick accepterade hon det efter att ha förklarat att det både e lättare o billigare. Spelar ingen roll, jag tycker det e skoj att skriva postgiro o vill ha det så. Vuxenpoäng? Snarare pensionärspoäng för tusan! Alla har ju dosan! O nu även jag, förutom finessen med räkningar då...hihi. Jag  för över pengar hit o dit o hoppas att de går rätt, skulle de hamna på pensionssparandet så kan jag se mig i stjärnorna efter den summan tills jag e 65. Det vore ju mindre roligt. Carro har börjat spara -vilket aprilskämt det låter som! Vanligtvis hamnar mina pengar i Gina Tricots eller H&M:s kassa.

Jag tror jag håller på att bli vuxen. Säg till om jag börjar med uttryck som "det va bättre förr",  "hur kan folk gå i såna kläder",  ber om att få gå på museum eller tycker att ungdomen idag e.....a ni vet.









Kommentarer
Postat av: Hannah

carro vad har hänt????? har du blivit vuxen där ser man... men om du tycker det är kul att föra över pengar så kan du få mitt konto nr så kan du föra över lite dit ibland :) hoppas allt är bra kram kram

2008-04-06 @ 13:49:04
Postat av: Maria

Ha alla har inte sånna där dosor ;) Inte jag ;)
Herregud jag e gammal. Jag säger ibland *dagen ungdom* och *det var bättre förr*

2008-04-06 @ 14:22:56
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0