usch o fy

Fy vilken dag!!

Vaknade med ont i magen o har även haft det inatt, men gjorde ändå iordning mig för jobb, man e ju sån. Blev sen helt kallsvettig o yr o fick gå på toa (behöver ej förklara mer) efter många om o men. Dessa järntabletter alltså! Märkte att jag va svag i benen o vimsig i huvudet efter det o sådär snuskigt svettig man bara e när man e dålig ni vet... Fick inte i mig nån frukost utan mådde illa o vaggade av o an om jag skulle försöka gå o jobba eller inte. Till slut insåg jag att det inte skulle gå (även efter uppmaning från John) utan jag fick ringa o berätta storyn för Ann. Ringde sen åxå barnmorskan, hon e en trygg själ som förklarar det mesta på ett perfekt sätt. Så även denna gång, hon e ju underbar! Hon trodde, i korta drag, att det e mina tarmar som krånglar efter dessa järntabletter o att jag borde gå o ta prover för att testa mina värden så jag får svar på om nåt e dåligt. E järnvärdet hysat kanske jag kan få specialkost istället för tablettter.  Åh vad irriterad jag blir, jag som mått kanon nu det sista!! Men jag vet ju att min mage e känslig o har spelat min många spratt under åren, den e ett kapitel för sig.. Men såhär vet jag inte när jag va sist. Blev det värre o jag fick sammandragningar eller blödning skulle jag ringa förlossningen. Huva, nej tack det får allt vänta!

Ringde John på jobbet o hoppades på att han skulle kunna köra mig till lab på sin lunch, men underbara han kom som blixten o körde mig dit. När jag går ur bilen o går kommer han efter, han kunde ju inte lämna mig där utan ville självklart vara med, tyckte han. NAAAWW!! Han e ju för snäll! Som tur e va de väldigt förstående på hans jobb o undrade bara om han trodde han va tillbaka något i eftermiddag o sände en hälsning till mig. Fint gjort tyckte jag!

Sitter o gnager på ett äpple nu, mat va inte o tänka på, hoppas jag blir bättre o bättre vad det lider, har nämligen tänkt jobba från 13.45. Tanken slog mig åxå att jag kanske kör på väl hårt, vi tvättade tex bilen igår o jag gnetade på som vanligt i bra fart, men nu kanske man får tänka sig för ett steg till....................... Men det e svårt när man mår bra, det e först när det onda o obehagliga kommer man tänker till !

Nu hoppas vi på en fortsatt bra dag....


Kommentarer
Postat av: Dette

Gumman... du får ta hand om er juh!! Såå sött av Joppn! Klart han blir orolig oxå! Krya på dig nu, Ni e för goa! kram

2008-04-22 @ 12:58:18
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Dette

A jag kan tro att det inte e det lättaste för dig att lugna ner sig, men jag e helt övertygad om att det e ett måste! ;) Hajemen måste höras!! Fullt ös denna vecka dock... Blir juh ett besök i Lidköping på Lördag. Vem vet... du kanske kan smita ifrån ett par minuter och säga "hej" i alla fall? Kraaaam

2008-04-22 @ 13:54:03
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: tilda

krya på dig ! kom in på msn nångång senare så kan ajg skicka bilderna! dom blev jättebra :)

2008-04-22 @ 14:32:36
URL: http://www.ttildus.blogg.se
Postat av: Maria Bredin

Hoppas du mår bättre nu och att allt är som det ska

2008-04-22 @ 14:36:27
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Jossan

Ta hand om dig nu ! Om det fortsätter ta kontakt med läkare så du får en sjukskrivning om det e så att kroppen säger ifrån på något vis ! Man ska vara extra rädd om sig som gravid ! Kramar !

2008-04-22 @ 19:53:17
URL: http://www.josefina82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0