Tisse dålig

För er som undrar så blev det det gula kitet igår till sist, jag valde in i det sista. Men det kändes faktiskt  bra! Det va skoj att träffa alla igen o trots att det va ett bra tag sen kändes det som igår. Lite konstigt att stå o titta på just Date med John o Henrik  brevid sig, som åskådare. Särskilt när de båda två va med på "nya" affischen utanför :)  Märklig feeling.

 Vi stannade dock inte så länge, vår katt blev dålig under dagen o ett tag trodde jag inte vi skulle komma iväg över huvudtaget. Han spydde o hade diarre flera gånger o va väldigt hängig, inte alls sig lik. Usch man står så himla maktlös o kan bara se på när det e så!! Men just innan vi skulle åka så gick John in till honom i garderoben där han låg o hans ögon lugnade honom lite. De har lite telepati de där två. Det har hänt flera gånger!! Så då blev han absolut övertygad om att han skulle bättra sig o vi kunde åka. John har ett speciellt förhållande till djur, det e helt klart! Känner av varann på nåt vis, jag stirrar bara upp mig o vill att han ska kunna prata o berätta vad som inte står rätt till. Önsketänkande alltså :) Till sist fick jag nog o ringde ett jourställe med veterinärer i Göteborg o hörde vad de hade att säga om saken. De tyckte absolut vi skulle åka in med honom om han inte va bättre till idag. Så lite tveksamma åkte vi ändå till Båberg men kände ändå vid halv elva att vi borde dra oss hemåt. O vem möter oss i fönstret o sen vid dörren om inte Tisse????? Han hade inte rört sig på hela dagen. Jag höll på att börja böla, känslig som man e....JAAAAA han rörde sig o va mycket bättre, det syntes i hans ögon!!!!
Så när jag va uppe på toa i natt hörde jag att han för första gången på länge drack vatten o knaprade lite torrfoder. O till råga på allt drog han ett varv med favvoråttan. Mitt i natten, men det gjorde inget kan jag lova!! Goding där!! Han e det absolut bästa vi har, vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände nåt med honom. På riktigt!

Så nu ligger han o sussar o sträcker på sig bakom datorn -varmt o gött vettni!!!

image290

Goaste katten, ever!!

Har just gått en promenix med Maria o hennes 12v gamla valp, de e väl för söta? Så nu har jag några timmar för mig själv, så jag tänkte göra lite nytta åxå......


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det borde ju vara dax för en ny planch nu när Peter och Tim har kommit till gruppen

Skönt att kissen mår bättre.
Jag vet vad du menar att man ibland känner sig maktlös. Man vill inget heldre än hjälpa djuret
(Har haft djur nästan hela livet, mest katter, jag är en riktig djur människa som älskar djur)

Gud får mig att tänka på när Tusse fick sin hjärnblödning. jag satt med han i famnen och både jag och han förstod att det var ett farväll. jag såg det i hans ögon. Gud jag blir gråtfärdig bara jag tänker tillbaka på det

2008-04-13 @ 15:11:02
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Dette

Ååå var Tisse sjuk??? Skönt att han verkar repa sig!!! Han e juh bara goast den där alltså!! Kram

2008-04-14 @ 08:43:26
URL: http://dette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0