somnat in

Kl 5.40 i morse ringde min mobil. Mamma. Men det va helt tyst i luren o jag undrade vem det var, sen hör jag en storgråtande Matilda i luren som säger att mormor just somnat in. Det ögonblicket lär jag aldrig glömma -fy vad ledsen hon var! Pratade en stund o sen låg jag vaken o tänkte tills klockan ringde "gå upp" o det va dags att jobba. Ibland e det bara att gilla läget.. Gick iväg o jobbade till 11 eftersom båda tjejerna som kunde gått in i stället va ute igår o förmodligen låg o sov. Gick ganska bra ändå även om tankarna fanns nån annanstans. Sen åkte jag direkt hemåt.

Kom just från hemmet där mormor låg..kände bara hur hjärtat slog volter när jag gick in där, lite panikkänsla. Så de andra gick in före o skulle se så det inte såg så otäckt ut, de vet ju om att jag e känslig för sånt där. När mamma kom ut sa hon direkt: tycker inte du ska gå in! Hon ångrade sig själv att hon gick in nu igen o inte hade minnet från i natt bara. Så jag gick aldrig in o sköterskan sa att man absolut inte ska göra det om man känner obehag utan ha det minnet av henne jag har istället. Sen kramade hon om oss gråtande tre :)  Nu har mormor iaf fått ro även om vi andra såklart har allt annat än det just nu, men tänker ändå att det va det bästa som kunde ske.


                                                   


Kommentarer
Postat av: Maria Bredin

Jag beklagar :(
Min mormor dog för lite mer än 1 år sedan.
Farmor för inte ens 1 år sedan. vet hur tungt det kan vara
*kram*

2008-04-26 @ 15:35:51
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: carro

:( men hon har det bättre nu, hon får träffa morfar

2008-04-26 @ 15:46:30
Postat av: Annika

Tänker på er...kram

2008-04-26 @ 16:04:22
Postat av: Maria Bredin

Ja man får tänka så. Att hon har det bättre nu. Och hon kommer alltid att finnas hos er även om ni inte ser henne

2008-04-26 @ 16:26:28
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: tilda

det var ag som skrev.

2008-04-26 @ 16:50:01
URL: http://www.ttildus.blogg.se
Postat av: Emma

Tänker på er!!! Men man får tänka att hon har levt ett långt liv ändå....och dog en naturlig död av ålderdom... Många kramar

2008-04-26 @ 17:40:52
Postat av: Jossan

Sorgligt men efter det du skrivit så har hon ju nu kommit till ett lugnare ställe och får träffa morfar , RIP !

2008-04-27 @ 09:25:00
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: Kenny o Annalill

Beklagar sorgen Caroline. Visste inget, vi har inte pratat på några dagar. Bra att du ser det ljusa i det hela. Du berättade ju hur ont hon har haft. Nu är smärtan borta och hon får träffa morfar igen. Det är en del av livet - att det tar slut en dag. Kram // Kenny o Annalill

2008-04-29 @ 10:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0