dödsannons

En sak hör man sällan mig klaga på men NU : Fan va varmt det vart idag!!!!
Inte om man vart ute o kunnat njuta av det, men på jobbet utan ac -fy tusan! Känner mig något ofräsch just nu men ni känner ju inte det som tur e :) Så jag sitter kvar här en stund till...





Köpte tidningen hemifrån idag med mormors dödsannons. Vad konstigt människan funkar.. Även fast jag vet att hon e död o tror man smält det nu på nåt vis, så kändes det jättekonstigt att se hennes namn i en sån. Trots att man tänkt tanken på det e flera år .. Den blev iaf jättefin o den lilla versen va bäst av allt, kort o enkel  men ändå så klumpen sätter sig som en sten i halsen.

"Vi viskar tyst de orden
Du var det finaste på jorden"

Nästa fredag ska man då in i den förbaskade kyrkan, något jag avskyr o har gjort sen jag va liten trots att det då bara betydde slut på skolan, sommarlov. Mamma valde iaf ett kapell istället för Undenäs svinstora kyrka, bra det. Men ändå, jag kan bara inte med det. Får kalla kårar av kyrkor! Men det hör ju till som det så fint heter så det e bara att pallra sig dit o genomlida det. Värst e att se alla nära så ledsna o inte kunna göra nånting åt det, men det e så det är, livet. De berättade för mig att de sagt till mormor, att om vi får en tjej ska hon heta Nanna i andranamn, då tyckte de hon log.(mormor hette Nanna) Tror hon förstod mer än vi förstod, det har jag alltid sagt.
Usch nog med tråkigheter.

Nu ska jag käka kvällsmat o sen se Desperate housewives, John har nämligen spelning ikväll för de anställda på NÄL, känns lite skumt, det e ju ett tag sen han va ute i svängen nu. Home alone alltså. Imorron sticker vi till Karlsborg (igen!!) o firar farfar som fyller 80. Det e han o kungen imorron ;) 



Kommentarer
Postat av: tilda

det var 19 grader i skuggan här.

2008-04-29 @ 19:55:57
URL: http://www.ttildus.blogg.se
Postat av: Dette

Jobbigt med mormorn... *tänker på dig*

Have fun i Kalleborg i morron nu då!
kraam

2008-04-29 @ 20:56:12
URL: http://www.dette.bloggspace.se
Postat av: josse

den käraste på jorden är det. vaddå kapell? ska de inte va i kyrkan?? jaja vi ses imårrn.

2008-04-30 @ 00:31:38
Postat av: Jossan

Åh vilka fina ord !

Nej jag har ej skrivit utan namn ! Kanske mormors namn kan inspirera om ni får en flicka :-) !

Kramis !

2008-04-30 @ 07:08:27
URL: http://www.josefina82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0