det här med namn alltså..

Åååh vad skönt att det fortfarande e ljust ute, den tiden som kommer nu gillar jag!

Jag får frågan om namn flera gånger om dan nuförtiden o det e en ännu en olöst gåta. Tack för förslag, många fina. Just nu e jag inne på Leia eller Lily om det blir en tjej, kille e skitsvårt. Liksom inget jag vart inne på alls eftersom jag alltid trott vår familj bara får fina flickor ;) Just nu går magen under namnen "draken" (eftersom jag mått så illa) eller Charlie som vi varit lite inne på ett tag. Men nu e det nästan uttjatat på nåt vis. Så vi vet fortfarande inte, kanske på nåt sätt finns nån mer anledning till att det tar nio månader i magen förutom barnets utveckling....? Innan har vi typ haft Nellie (y) men det känns passe´nu o typ alla heter det känns det som.
John vill inte ha nåt namn med R i eftersom han inte gillar sitt uttal på den bokstaven, absolut inget jag tänkt på men man har ju en känsla själv såklart. O jag e livrädd att Lily blir "Lelly" på vår dialekt  (västgötska om nån undgått det) -det vore skräcken!
Har fler på lut men de håller jag lite för mig själv ett tag till :)

Kolla här då, min sambo går inte under yrket musiker längre tydligen. Hm, skumt.
image275

Eget visitkort -jo jag tackar jag!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag vet hur det är med namn, vänta en liten i sep och tjejnamnet är bestämt men om det bli en kille ha jag ingen aning. Vill ha något annorlunda namn, har funderingar på Neo. Men det ha ju blivit så vanligt det med så nej jag vet verkligen inte. Tur att vi ha några månder på oss innan bebisen kommer ut:-)

2008-04-10 @ 19:54:05
Postat av: carro

Carro: jaså du väntar liten du med. spännande va? vad har ni för namn då?

2008-04-10 @ 22:25:03
Postat av: Carro

Ja det är spännande, man längtar bara tills den kommer ut:-) Vi ha Smilla som tjej namn och killnamn ja du Neo stå nog högst upp på listan sedan Elliot. Men som sagt killnamn är jätte svårt tycker jag. Vi ha två tjejer sen innan också så man vill ju att det ska passa ihop lite med samma stil som deras namn:-) Mår du bra under grav? Jag har mått skit sedan v 8, mår illa ständigt och kan knappt stå på benen. Mycket ska man gå igenom för de små liven i magen, men det är det absolut värt när dom kommer ut!

2008-04-11 @ 09:02:05
Postat av: Jossan

Lilly är jättefint ! Vi har två kompisar som har en dotter som heter det ! Pojknamn hade vi också svårt med ... och Joel och jag med nu när vi diskuterar det ! Men våra planer e ju att nästa ska komma typ våren 2011 hehe !

2008-04-11 @ 09:20:09
URL: http://www.josefina82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0