överraskning

Ska ge mig på att försöka beskriva vår överrraskningsfest idag. Ni vet, vissa saker måste upplevas för att förstås. Men, jag gör ett försök...

Meningen var att alla nära o kära skulle vara hos våra kusiner o invänta farmor o farfar som blivit lurade att åka till Tiveden o fika med min mor o far,  o på vägen åka förbi kusinerna för att kolla in deras nya  platt-tv ( lura lura lura) Något stressigt kan man säga, familjen tajkon hade som vanligt kaos :).... fick parkera bilarna en bra bit bort o min mage pirrade som tusan när Josse sa "nu kommer dom". När hon sen öppnar dörren står alla där o sjunger alla Ja må hon leva till farmors stora förvåning. Även jag tog ton (?) istället för att mima som jag gör annars bland folk... Jag tror nog hon grät en kvart utan överdrift. . . o det riktigt ordentligt. Vi fick hämta en stol, det blev lite mycket!  Där stod barn, barnbarn o släktingar hon ser alldeles för sällan. Jösses, det va inte utan att man stod där med tårar själv.  Det kändes så fint -allt detta för just HENNE!!! Det måste va bland de finaste prestenter man kan få, utan tvekan.

Sen åt vi lax som Birgitta lagat, jättegott! O när det blev dax att öppna alla presenter grät vi en skvätt till..mycket tårar idag.  Farmor e en sån person som lever på de "små" sakerna väldigt länge. Ett samtal till henne kan hon va  tacksam o prata om flera veckor.. sån man borde vara. Har skrivit förut om alla vykort som dimper ner i vår brevlåda med jämna mellanrum, bara sådär i största allmänhet o på födelse o namnsdagar. Inte bara till mig, John e åxå uppmärksammad.
 
Hur ska det nu bli efter det här?! Nu har hon nåt att minnas!!!
Farfar var lika tagen han o verkade på jättebra humör o sådär glad som han brukar, han har inte känts riktigt som vanligt sen han fick sin prostatacancer men nu när värdena blivit så mycket bättre verkar han återfått både energi o humör. Åxå en fin present!!!

Som sagt, jättesvårt att återge men ändå...

Kommentarer
Postat av: H.U.S.Ä.G.A.R.N

ja kunde inte hålla mig. filmade ju när farmor kom så ja kunde inte sjunga ifall de kom me på kameran.. haha. stadig! men ja blev tårögd. de blev ja varje gång hon grät, blev ju ett par gånger. farfar blev även rörd när ja gav honom flaskan. pussa mig på kinden ett flertal gånger. även michael fick ett par st.. haha. snart kommer vi! tjolahejjj

2007-11-18 @ 09:08:07
URL: http://bimbastica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0