jacka o skor

Så va det helg igen.  E som vanligt hemma själv o har  kvällen för mig själv o göra enbart det jag vill utan att ta hänsyn till nån -aldrig dumt! Så det blir Doobidoo o lite zappning vid tv:n om en stund. Dessutom tänkte jag ta mig en god bit mat.
Fredag e en jättestressig dag på salongen o man sticker i sig lite mat eller skorpor när tillfälle ges, dessutom va Ellen -vår elev - på salongen idag o hade permanent på eftermiddagen som man måste checka av emellanåt, samtidigt som man har sina egna kunder. Tur att Emelie åxå fanns till hands.Teamwork.

En sak jag kommit underfund med efter vår månad med shoppingstopp e att jag har jag fått mej en tankeställare. Varje gång jag står o håller i nåt i affäreren tänker jag: behöver jag det här? Så jag har faktiskt inte shoppat en bråkdel av det jag brukar, det e faktiskt sant!
Idag stod jag o va på vippen o köpa ett brunt skärp på Gina men sen tänkte jag att äsch, jag har ju skärp. Däremot har jag vart hos skomakaren med två par stöletter idag som behövde en smärre justering, milt sagt. Klackarna e nämligen borta o jag går på stålet. O det låter som ....f-n! Så nu ska jag väl kunna ha dom ett tag till, två av mina favoriter.
 Skor nu för tiden e visst gjorda för korta människor, inte  1,75 m långa. Klackarna e  jättehöga o jag skulle inte gå igenom dörren i ett par såna. Lite klack vill jag ha men inte överdrivna. Dock e det fint på dom som kan gå i dom o inte knäar :) Får väl ge mej ut på jakt efter jobbet imorron, för skor behöver jag!

Till vintern e det vissa grejer man verkligen behöver.. jag fryser ofta som en gris.

varm jacka
mössa
vantar

Det där me jacka e svårt, dels skulle jag behöva en som verkligen e varm o "praktisk " typ Everest el Haglöfs-stuket. Dessa e dock inte min stil överhuvudtaget o det känns mindre skoj att köpa en för flera tusen  bara för att ha å gå ut o gå i och som jag dessutom tycker e halvful, men man saknar den när man ska ut o knalla -a ni hör ju! Sen behöbver jag en "varje dag -jacka" att ha till jobbet som jag absolut tycker om o det FINNS ingen, tro mej, jag har letat! Har nån nåt tips e jag evigt tacksam!! Har fått för  mig att jag ska ha en lite längre i år.
Mössa o vantar jag jag i oändlighet så det ska nog lösa sig :)

A det blev en halvklagig blogg idag, men det e valfritt att läsa :)

Have a nice helg!!

Carro




Kommentarer
Postat av: Annika Härnösand

Ja det där med jacka är svårt...:/Har vart i Sundsvall i dag men hittade ingen :( Hoppas på bättre lycka i morgon här i stan... Kram!

2007-11-09 @ 20:25:22
Postat av: carro

Hej skoj att du skriver här! skitsvårt me jacka, blir tokig o det e väl kallt för kort skinnjacka nu *brr* Kram Carro

2007-11-09 @ 20:27:02
URL: http://www.caroline79.blogg.se
Postat av: Emma

oj råka skriva på fel inlägg.....

2007-11-09 @ 23:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0