Mitt liv som Bert

                              UTLÄST

Recention:

Mycket har man läst om denna specielle man i kvällstidningar o annat , men hans bakgrund  o hur affärsmannen o kämpen Bert växte fram under hans barndom i hålan Tidan hade de nog besparat oss.  Ska villigt erkänna att jag kan tycka att "men va f-n nu får han väl ge sig" många gånger men jag kom åxå på mig själv flera gånger med att tänka "njaa vi tänker nog rätt lika". Det trodde jag inte på förhand även om jag gillar hans burdusa stil ofta.
Givetvis e det skrivet ur  hans synvinkel men en sak jag tror han har rätt i e att han hjälpt många artister dit de e idag, men då är han o vad han gjorde som bortblåst. Kändisvärlen o alla ryggdunkningar o lovord har tagit vid.(givetvis har artisten åxå kämpat!) Fötterna på jorden tror jag vinner i långa loppet! Sen e det säkert skitsvårt att slå igenom som ung o grön o veta hur man ska bete sig alla gånger.
En rolig sak e åxå att många ställen häromkring näms..Skara, Lidköping..ja till o med Karlsborg o Mölltorp där jag e född e omskrivna. Ofta e allt Stockholmsbaserat o det tröttnar jag lätt på. ( inget ont om Sthlm)

Det jag gillar me honom e rättfram o står vid sitt ord o åsikt "no matter what". Det e det alltför få som gör idag, kappan vänds oftast efter vinden o det e nåt jag AVSKYR!! Mina år på frisörskolan i en klass me 16 tjejer fick mig att kräkas på det än mer. Alla har väl en åsikt -stå för den då!!

Såhär tyckte jag...

Läs den o döm själv....

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej har inte läst den boken,men kan tänka mig det.Han är burdus den mannen men han har nog ofta rätt...Kram

2007-08-12 @ 22:15:34
Postat av: Tilda

Jag vill komma till dig snat.

2007-08-12 @ 23:00:24
URL: http://Ttildus.blogg.se
Postat av: zara

ja har läst den delvis, rätt bra bok faktiskt. Men han e ju speciell alltså.. inge snack om de.

2007-08-13 @ 08:37:40
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: Carro

Annika: den va faktiskt bra...han e ju en aning speciell :)
Tilda: ja du får komma nån dag!
Zara: ja jag gillade den mer än ja trott!

2007-08-13 @ 10:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0